Tuesday, January 12, 2010

Saya tidak dapat resit bayaran

Jika penderma tidak mendapat resit bayaran sila maklumkan bendahari untuk proses semakan. Resit hanya dikeluarkan apabila penderma menghantar terus sumbangan kepada bendahari.

Bagi yang memberi sumbangan melalui AJK yang lain, AJK tersebut akan menyerahkan wang sumbangan kepada bendahari. Jika perlu resit akan dikeluarkan serta merta kepada AJK jika mereka ingin menghantar sendiri resit tersebut kepada penderma.

Lazimnya sebaik menerima wang derma daripada AJK , bendahari terus mencatat ke dalam lejer. Resit turut ditulis dan diserahkan sendiri oleh bendahari kepada penderma yang terdiri daripada penduduk. Bagi resit daripada penderma luar, bendahari akan menghantar secara pos.

Bagi penderma yang terus mengkredit sumbangan ke dalam akaun dan tidak pula menghantar bukti sumbangan, resit tidak akan dikeluarkan. Namun tuan/puan jangan bimbang, wang sumbangan tuan/puan selamat tersimpan dan ia akan dimanfaatkan sepenuhnya bagi membayar kos pembinaan surau As-Syakirin. Pihak AJK amat terharu dan ingin merakamkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada penderma daripada luar komuniti kami kerana sudi membantu kami untuk merealisasikan pembinaan surau As-Syakirin.

No comments:

Post a Comment