Friday, January 29, 2010

Jumaat pekerja cuti

Masih pada peringkat memasang frame ground beam.

Berikutan dana surau terkumpul berjumlah lebihkurang RM102,000. Sehingga binaan bumbung siap RM119,000 diperlukan, ini bermaksud AJK perlu mencari dana sebanyak RM17,000 lagi.

Sebaik bumbung siap AJK sudah boleh menuntut bantuan peruntukan daripada Lembaga Zakat Selangor berjumlah RM40,000.

Sehubungan itu kepada semua penduduk yang belum membuat sumbangan, kerjasama tuan/puan amat diperlukan supaya segera bertindak untuk memberikan sumbangan yang telahpun ditetapkan iaitu setiap rumah atau pemilik menyumbang RM100. Namun sumbangan melebih jumlah ini amat dialu-alukan.

Dalam pada itu penulis blog menghormati pendirian penduduk yang tidak berminat untuk hadir di surau ini apabila ia siap nanti. Penulis blog memahami sesetengah penduduk amat sibuk dalam mengurus kegiatan harian mereka.

Namun jangan hanya disebabkan kita tidak mahu datang ke surau ini nanti, kita tidak perlu pula membuat sumbangan. Sebagai tanda sokongan kepada pembinaan surau ini, bantulah AJK dalam menambah dana pembinaannya. Surau ini adalah satu kemudahan awam atau sebagai pelengkap kepada infrasturktur di komuniti kita. Banyak faedah atau manfaat yang kita akan perolehi apabila ia siap nanti walaupun kita tidak bersedia untuk mengunjungi atau menggunakannya.

Jika penduduk tiada masa menghantar sumbangan terus ke rumah pengerusi atau bendahari, kreditkan sahaja sumbangan tuan/puan terus ke mesin deposit tunai EON Bank di Pekan Semenyih Sentral atau dimana yang terjumpa. Mesin ini dibuka sehingga jam 12:00 tengahmalam.

Ingat nombor akaun surau iaitu 0675-11-000223-3. Bila tertera nama akaun SURAU AS-SYAKIRIN di skrin mesin deposit tunai EON BANK tersebut, masukkan wang sumbangan tuan/puan sebaik sahaja slotnya terbuka. Tunggu slip deposit dicetak dan serahkan kepada bendahari sebagai bukti sumbangan untuk pengeluaran resit rasmi dan direkodkan.

No comments:

Post a Comment