Sunday, January 24, 2010

RM60,000 lagi

Pagi tadi bendahari menerima wang tunai RM2000 daripada seorang penduduk di Jalan TPS 4/4 sebagai sumbangan beliau untuk mengisi dana pembinaan surau As-Syakirin. Pemilik rumah ini belum pun berpindah masuk ke rumah beliau lagi. Namun sumbangan yang diberikannya agak besar juga berbanding Rm100 yang sudah ditetapkan ke atas setiap penduduk yang mewakili satu unit rumah. Jika ramai penduduk yang menderma dalam kuantiti yang besar ini pasti dana pembinaan surau As-Syakirin akan dapai mencapai sasaran.

Sebaik menerima wang sumbangan ini, bendahari bersegera pula untuk memasukkan ke mesin deposit tunai EON Bank di Pekan Semenyih.

Kini AJK memerlukan lebihkurang RM60,000 lagi bagi memastikan kos pembinaan surau As-Syakirin mencukupi.

Penyata Bank berakhir 31 Januari 2010 akan dilihat untuk melihat jumlah sebenar sumbangan yang diterima. Ini kerana ramai juga penderma yang terus mengkredit sumbangan atau bank in sumbangan mereka terus ke akaun SURAU AS-SYAKIRIN di EON Bank dengan nombor akaun 0675-11-000223-3. Penderma ini pula tidak menghantar slip deposit bank tersebut. Sedar-sedar jumlah dana bertambah dalam penyata bank.

No comments:

Post a Comment