Wednesday, January 6, 2010

Masih belum dicurah simen

Hari ini En Zakri menelefon penulis blog memaklumkan lori simen yg pada mulanya akan menghantar simen pada hari ini tidak dapat datang kerana lori simen pergi ke tempat lain. Katanya lagi esok baru lori itu datang . Barangkali dengan kren sekali. Tidak lah penulis blog tahu perancangan kontraktor pada hari esok. Cuma lalu di tapak surau balik dri kerja petang tadi kelihatan pekerja-pekerja sibuk membuat persiapan terakhir pada lubang footing tersebut.

Tidak sabar rasanya AJK melihat kemajuan status pembinaan surau As-Syakirin. AJK sangat berharap supaya pembinaan berada dalam tempoh sasaran. Ramadhan 2010 ini Surau as-Syakirin siap dan sedia digunakan.

Kita berharap pembinaannya tidk terbengkalai kerana kekurangan dana. Sehubungan itu kepada penduduk yang masih belum memberikan komitmen sumbangan mohonlah tuan/puan segera bertindak membuat sumbangan. Surau ini adalah surau kita. Kita akan menggunakannya bermula Ramadhan ini hinggalah kita menutup mata selagi mana kita menetap di sini.

Marilah kita hidup bermasyarakat. Kenali jiran tetangga di seluruh komuniti ini dan tempat paling sesuai untuk mengenali jiran tetangga di komuniti ini adalah di sini..di surau As-Syakirin.
Banyak aktiviti kemasyarakatan akan kita laksanakan di surau ini apabila ia siap nanti.

Kepada penderma daripada luar komuniti kami pula, kepada yang sudi membantu kami menambah dana pembinaan surau ini amat kami hargai. Derma yang pihak tuan/puan berikan tidaklah dapat kami membalasnya. Hanya doa moga-moga Tuhan memurahkan rezeki tuan/puan sahajalah yang mampu kami ucapkan.

Jangan lupa nombor akaun tabung pembinaan surau ini iaitu 0675-11-000223-3 dengan nama akaun SURAU AS-SYAKIRIN dan banknya adalah EON BANK. Akaun surau dibuka di EON Bank cawangan Semenyih Sentral. Penderma boleh terus mengkredit sumbangan menggunakan mesin deposit tunai atau cek di mana-mana mesin ATM Eon Bank yang menawarkan perkhidmatan mesin deposit. Mesin ini lazimnya dibuka sehingga jam 12:00 tengahmalam.

No comments:

Post a Comment