Sunday, January 31, 2010

Penduduk fasa 7B

Petang-petang hari ada masa penulis blog akan meronda masuk ke fasa 7B yang pemiliknya baru mendapat kunci. Nampaknya sudah agak ramai juga yang sudah berpindah masuk. Kelibat kontraktor mencari pelanggan juga sama untuk membuat ubahsuai rumah, memasang grill dan lain-lain lagi.

Surat-surat edaran memohon sumbangan daripada penduduk fasa 7B juga sudah mula diedarkan.

Namun sehingga hari ini nampaknya sumbangan daripada penduduk fasa 7B masih kurang. Hanya seorang dua sahaja yang sudah menyumbang. Yang lain masih belum bertindak lagi.

Barangkali penduduk di fasa 7B sedang menggunakan banyak wang untuk melakukan proses pengubahsuaian atau membeli langsir, perkakas elektrik dan perabot baru.

Memang untuk berpindah masuk ke rumah baru banyak wang diperlukan. Barangkali juga ada yang berhutang atau menggunakan kad kredit untuk membeli barang-barang yang diperlukan.

Penulis blog dahulupun menggunakan kad kredit juga. Tetapi semua hutang kad kredit itu sudah habis dibayar.

Namun dalam kita sibuk-sibuk berpindah itu, selain membeli pelbagai barangan dan mengubahsuai rumah penulis blog berharap penduduk-penduduk di fasa 7B dapat mengasingkan hanya RM100 sahaja untuk sama-sama kita menambah dana pembinaan surau as-Syakirin di fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih ini.

RM100 daripada Rm10,000 adalah jumlah yang kecil.

Itupun jika RM10,000. Namun rata-rata kos berpindah ke rumah baru menelan belanja hampir Rm20,000. Apabila siap nampak mewah sungguh rumah penduduk. Cantik mata memandang.

No comments:

Post a Comment