Tuesday, January 12, 2010

RM61,500 lagi

Penulis blog amat yakin jumlah RM61,500 ini boleh dikumpul jika semua penduduk di fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih ini memberikan sokongan padu terhadap pembinaan surau As-Syakirin ini. Ini kerana selaku bendahari, penulis blog dapat melihat sendiri data-data penduduk yang telah memberi sumbangan dan yang tidak memberikan sumbangan.

Yang telah memberikan sumbangan penulis blog mengucapkan ribuan terima kasih.

Yang masih belum memberikan sumbangan, penulis blog tidak tahu apakah sebabnya.

Barangkali jumlah RM100 ini terlalu besar bagi sesetengah penduduk yang masih belum mahu membuat sumbangan.

Atau barangkali ada antara penduduk yang ingin mengambil pendirian berkecuali.

Atau barangkali ada antara penduduk yang tidak berminat dengan mana-mana institusi surau.

Atau barangkali ada antara penduduk yang tidak suka adanya surau di kawasan mereka.

Atau barangkali ada penduduk ingin membuat sumbangan. Namun oleh kerana kekangan kewangan kerana banyak komitmen kewangan yang perlu disalurkan ke tempat dan urusan lain menyebabkan penduduk tidak dapat berbuat demikian

Dan berbagai persepsi lagi yang penulis blog boleh andaikan.

Katakan ada lebihkurang 500 buah rumah lagi yang masih belum membuat sumbangan dengan perkiraan setiap pemilik rumah menyumbang RM100, maka 500 orang darab Rm100 telah dapat mengumpul sebanyak Rm50,000.

Namun itu jika menyumbang dengan kadar RM100. Mengikut rekod penulis blog yang juga bendahari, beberapa penduduk telah sudi menyumbang dalam jumlah yang agak besar. Ada penduduk menyumbang dalam jumlah RM500, ada memberi Rm1000, ada pula Rm2000 dan beberapa orang lagi menyumbang sebanyak Rm3000. Jika ramai penduduk menyumbang dalam jumlah sebegini penulis blog amat yakin pada Ramadhan ini Surau As-Syakirin akan sedia digunakan secara rasmi.

Kepada penderma daripada luar komuniti fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih mohon tuan/puan tidak berhenti untuk memberikan sumbangan. Ini kerana AJK tidak mendapat kepastian adakah bilangan penduduk yang seramai 500 orang di komuniti kami akan menunjukkan komitmen dalam memberikan sumbangan mengisi dana pembinaan surau As-Syakirin ini ataupun sebaliknya.

No comments:

Post a Comment