Saturday, January 23, 2010

Penderma daripada luar, teruskan menyumbang

Walaupun pada ketika ini usaha lebih tertumpu supaya semua penduduk menghulurkan sumbangan yang sudah ditetapakan iaitu Rm100 bagi setiap rumah, AJK berharap penderma-penderma daripada luar komuniti ini terus menyumbang sekiranya sudi. Sumbangan daripada penderma daripada luar komuniti fasa 6 dan 7 TPS amat diperlukan. Selagi dana tidak cukup AJK akan bertungkuslumus untuk mencari dan mengusahakannya. Sudah cukup dana AJK akan berhenti mencarinya.

Tapi kini dana masih jauh daripada sasaran AJK. Untuk menyiapkan pembinaan Surau As-syakirin AJK perlu mengumpul sebanyak Rm64000 lagi. Ini tidak termasuk kos pembinaan tempat wuduq, tandas dan bilik mandi jenazah yang turt disertakan dalam pelan binaan keseluruhan surau As-Syakirin.

Fokus AJK adalah bangunan surau dahulu. Surau sudah siap. Semuanya akan menjadi mudah. Usaha membina tempat wuduq, tandas dan tempat mandi jenazah akan bertambah mudah. Penulis blog amat yakin. Jika surau siap dan sudah diguna. Dalam tempoh yang singkat kelengkapan yang lain akan turut siap dibina.

No comments:

Post a Comment