Sunday, January 3, 2010

Hari Sabtu dan Ahad buat apa?

Pada hari Sabtu dan Ahad, pekerja masih dalam proses mengikat rangka besi footing dan memasukkannya ke dalam tapak lubang yang sudah dikorek.

Pagi tadi penulis blog singgah bertanya pekerja tersebut. Mereka memberitahu pada hari Selasa ini semua besi sudah diikat dan simen sudah boleh dimasukkan ke dalamnya.

Ajk akan menunggu untuk melihat kemajuan pembinaan tersebut. Jika semua siap bermakna bayaran kedua akan dilakukan kepada kontraktor.

Kita berharap kontraktor tidak lari dari timeframe yang sudah ditetapkan AJK. Ramadhan ini adalah sasaran AJK agar surau As-Syakirin siap dan sedia untuk digunakan.

Namun semua ini bergantung kepada dana semasa yang ada . Hingga hari ini barangkali dana yang ada adalah dalam lingkungan RM95000. Penulis blog akan menunggu penyata bank berakhir pada 31 Disember 2009 ini untuk melihat jumlah semasa sumbangan.

Ini kerana penulis blog mendapati ramai penderma terus mengkredit sumbangan mereka ke dalam akaun dan ada antaranya tidak menghantar bukti sumbangan untuk direkodkan bendahari.

Jadi kepada penduduk dan penderma-penderma daripada luar komuniti kami, kami amat berterima kasih di atas kesudian tuan/puan membantu kami merealisasikan pembinaan surau As-Syakirin Taman Pelangi Semenyih dengan menghulurkan sumbangan mengisi dana pembinaannya.

No comments:

Post a Comment