Thursday, December 24, 2009

Saya tiada masa untuk ke surau

Saya sangat sibuk dengan kerja. Awal-awal pagi lagi saya sudah pergi kerja dan pada malam hari baru balik ke rumah. Nak pergi ke surau badan pula sudah letih dan penat. Mata juga mengantuk. Saya lebih selesa bersolat di rumah sahaja.

Tidak mengapa tuan, asalkan tuan memberi sumbangan mengisi dana pembinaannya sudah cukup.

Saya tidak akan datang ke surau ini walaupun kedudukannya berada di depan mata saya.

Jika begini, tuan tidak perlu membuat sumbangan. Tetapi jika tuan membuat sumbangan, itu adalah langkah yang baik. Kami AJK pembinaan amat menghargainya dan menghormati pendirian tuan.

Saya lansung tidak berminat dengan institusi surau

Tuan akan rugi nanti. Banyak manfaat yang tuan akan perolehi daripada institusi surau. Paling tidak jika tuan ditimpa kesusahan dan memerlukan pertolongan, jemaah surau pasti akan membantu tuan sekeluarga.

Saya tidak memerlukan surau kerana saya adalah penganut agama lain

Hmm.... soalan ini tidak relevan di sini.

No comments:

Post a Comment