Thursday, December 17, 2009

Khamis. Hari keempat progress

Hari ini pekerja syarikat msih melakukan kerja-kerja menyediakan framework atau rangka acuan untuk konkrit tapak surau as-syakirin. Hanya 2 pekerja sahaja kelihatan membuat kerja. Dalam dua hari ini hujan pada sebelah petang. Jika hujan tidak lah dapat kerja menuang simen dilakukan.

Mengikut kata encik kamaruzaman, beberapa hari lagi mereka akan mengupah backhoe / jentera case untuk membuat jalan masuk dan mengorek lubang untuk memasang footing.

Sebaik lubang sudah digali, kontraktor akan memanggil lori simen yang macam siput itu untuk menuang simen ke dalam tapak asas bangunan surau. istilahnya ground beam .Entahlah ..penulis blog tidak faham sangat teknikal pembinaan bangunan. Hanya mampu tengok sahaja apa yang berlaku.

Sebaik footing siap untuk mula memasang tiang konkrit, 5 atau 7 orang pekerja akan melakukannya mengikut kata kontraktor lagi. Setakat ini hanya 2 pekerja sahaja melakukan kerja-kerja membuat framework. Katanya untuk kerja ini tidak perlu ramai. Kini pekerja syarikat Az Asia enterprise menyewa di aparment Seksyen 5 Bandar Rinching untuk senang dan dekat pergi bekerja.

No comments:

Post a Comment