Saturday, December 26, 2009

Pemilik rumah fasa 7B sudah mula menerima kunci

Penulis blog mendapat tahu pemilik rumah fasa 7B sudah menerima kunci masing-masing. Kebetulan penulis blog terserempak dengan sebuah kereta masuk ke dalam kawasan perumahan fasa 7B dan diikuti oleh kontraktor Mei Keng yang begitu popular dengan usaha mendapatkan projek renovation rumah pemilik rumah baru. Hari-hari kontraktor Mei Keng ini meronda kawasan untuk mencari pelanggan. Tiada dia membuat kerja lain selain mengejar kereta yang masuk ke situ.

Penulis blog sendiri sudah biasa dengan kontraktor Mei Keng ini. Rata-rata projek renovation rumah penduduk yang dibuatnya berharga antara RM20,000 ke RM30,000. Berbagai tawaran yang dibuatnya. Table top. Pecah pintu belakang dan extend lagi dapur. Buat plaster syiling.pasang grill wrought iron, pasang awning dan macam-macam lagi. Pemilik rumah pula begitu teruja untuk merenovation rumah mereka. Bagi pemilik rumah apalah sangat jumlah RM20,000. Berbaloi sungguh apabila sudah siap nanti. Indah dan cantik mata memandang.

Kepada pemilik rumah di fasa 7B, penulis blog memohon jika boleh reserve kan sedikit sebanyak RM100 sahaja untuk mengisi dana pembinaan Surau As-Syakirin. Kami AJK pembinaan Surau As-Syakirin mengalu-alukan kedatangan tuan/puan ke fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih. Mari kita berpakat bersama-sama merelaisasikan pembinaan surau As-Syakirin. Jika perlu apabila surau as-Syakirin siap dibina, AJK penaja sedia ada akan dibubarkan dan kita akan melantik AJK baru. Barangkali AJK nya akan dilantik daripada penduduk fasa 7B pula.

No comments:

Post a Comment