Friday, July 16, 2010

Sumbangan membina simen konkrit sayap kiri dan kanan surau

Oleh kerana Ramadhan hampir tiba AJK akan memasang simen konkrit di sayap kiri dan kanan surau masing-masing berkeluasan 20 X 30 kaki persegi sebagai persediaan sekiranya berlaku limpahan jemaah pada bulan tersebut.

Kini 2 penderma sudah memberi sumbangan berjumlah RM1500 iaitu RM1000 oleh En Abdul Kadir Jailani daripada jalan TPS 4/11 dan RM500 lagi daripada En Zakaria jalan TPS 4/1.

Wang sumbangan ini akan direzabkan untuk membina simen ini. Namun kos ini barangkali tidak cukup selain AJK tidak tahu kos pembinaan sebenar. Jadi kepada penduduk yang sudi menyumbang amat dialu-alukan.

Salain itu En Bilal sudah memaklumkan bahawa penduduk di lorong TPS 4/9 akan berpakat untuk memberi sumbangan simen. Cuma AJK perlu memaklumkan berapa kampit simen yang diperlukan.

Barangkali juga kerja ini akan dibuat secara bergotong-royong pada hari Ahad untuk menjimatkan kos. Sayap kiri satu hari dan sayap kanan 1 hari lagi. Sehubungan itu AJK memerlukan khidmat kepakaran seorang dua penduduk untuk menjadi ketua terutama untuk melicinkan permukaan lantai simen.

Kos terlibat setakat ini:

1. Pasir
2. Simen
3. Batu kerikil
4. Besi BRC
5. Peralatan jika dibuat secara bergotong royong -cangkul,sekop, sudip, kayu merata simen

No comments:

Post a Comment