Thursday, July 15, 2010

Bantuan ahli jemaah diperlukan

Berikutan dana pembinaan kemudahan surau akan digerakkan semula, AJK ingin memohon bantuan penduduk yang berminat agar dapat mencari penderma sama ada daripada rakan-rakan di tempat kerja, sanak saudara, rakan taulan atau tokoh-tokoh koporat , pengurus atau pengarah urusan syarikat, ketua-ketua jabatan kerajaan atau sesiapa sahaja yang berpotensi menjadi penyumbang.

Untuk tujuan tersebut penduduk boleh mendapatkan surat iringan dan borang memohon derma ini daripada AJK. Borang ini juga akan dicetak dan diletakkankan di Surau As-Syakirin bagi kemudahan ahli jemaah yang sudi membantu AJK.

Lagi cepat dana terkumpul dan mencapai sasaran berdasarkan harga kos binaannya, lagi cepat pembinaan kemudahan surau dimulakan.

Untuk memulakan pembinaan, dana yang ada perlu dapat menampung pembayaran pembinaan struktur bangunan iaitu penyediaan footing,stam,ground beam, tiang konkrit dan lantai konrit serta top beam atau roof beam.

Nota : Asar tadi penulis blog sudah meletakkan surat dan borang tersebut di surau. Jadi ahli jemaah boleh membawa balik borang tersebut untuk mula bertindak..

No comments:

Post a Comment