Wednesday, July 21, 2010

Dana apa yang perlu dikumpulkan sekarang

Buat masa ini AJK tidak akan bertindak untuk membina bangunan kemudahan surau As-Syakirin seperti yang tertera dalam pelan binaan surau dan kemudahannya.

Memandangkan keperluan tandas perlu disegerakan, kini pencarian dana berfokuskan untuk membina tandas sementara. Jika bangunan kemudahan surau yang kekal gagal dibina, tandas sementara ini akhirnya akan menjadi tandas kekal. Jika kemudahan surau berjaya dibina pula, tandas sementara ini tidak akan dirobohkan dan ia akan ditukar menjadi setor alatan pekebunan seperti sekop,cangkul , kereta sorong dan lain-lain yang berkaitan.

Tandas yang hendak dibina adalah terdiri daripada 2 tandas lelaki dan 2 tandas wanita. Masing-masing dalam tandas ini ada pula tempat berwuduq. 3 kepala paip akan disediakan. Saiz binaan bangunan ini iaitu 16 kaki X 10 kaki persegi.

Selain itu di kiri dan kanan surau akan diturap simen render sebagai persediaan jika berlakunya limpahan jemaah pada Ramadhan dan barangkali juga pada hari raya Aidilfitri dan Aidliadha nanti.

Sehubungan itu bantuan daripada penduduk yang prihatin dengan surau ini amat dialu-alukan.

No comments:

Post a Comment