Friday, July 23, 2010

AJK meminjam PA System Surau As-Syumul Bandar Rinching

Untuk makluman penduduk PA system yang sedang digunakan oleh Surau As-Syakirin sekarang adalah dipinjam daripada Surau As-Syumul Seksyen 1 Bandar Rinching. PA system ini dipinjam oleh surau ini sehingga AJK dapat mengadakannya sendiri sama ada melalui pembelian atau sumbangan penderma. Jadi kepada yang sudi membantu mengadakan kemudahan ini sama ada melalui sumbangan derma atau pembelian terus amat dialu-alukan.

Set asas yang diperlukan adalah:

- 1 unit amplifier (harga mungkin sekitar RM2000)
- 4 speaker hon ( harga mungkin antara RM200 atau lebih )
- 6 atau 8 speaker box
- Mikrofon biasa
- Tie clip microphone
- upah pemasangan

untuk harga set PA system ini bagi mengetahui harga sebenar kita boleh pergi ke Jalan Pasar Kuala Lumpur kerana di sana adalah pusat penjualan set PA system. Pendek kata kalau pergi ke sana memang rambang mata meliahat pelbagai set PA system yang dijual sama seperti kita ke plaza lawyat KL untuk membeli peralatan komputer.

Dalam masa yang sama AJK juga sudah menghantar permohonan kepada Baitulmal Selangor bagi mengadakan kemudahan ini. Sebutharga yang dihantar sekitar RM10,000. Harga ini adalah meliputi set lengkap keseluruhan sistem termasuk kos pendawaian dan upah pemasangan. Namun sehingga hari ini permohonan AJK masih tidak jawapan.

No comments:

Post a Comment