Tuesday, April 6, 2010

Arch sudah hampir siap

Besok kerja membina arch hampir siap. Mengikut En Abu yang merupakan pekerja pembinaan surau, esok adalah hari terakhir mereka bekerja. Ini kerana kerja membuat rangka bumbung dan memasang bumbung genting dilakukan oleh kumpulan pekerja lain di bawah pengawasan Pak Akob (En Yaakob). Mengikut En Abu beliau tidak pernah membuat rangka bumbung daripada jenis besi. Jika dengan rangka kayu beliau sudah biasa. Jika dengan rangka kayu katanya sudah lama rangka bumbung siap kerana rangka kayu lebih mudah dipasang.

Apabila kerja kemasan plaster siap nanti baru En Abu dan rakan-rakannya datang bekerja semula. Sebelum kerja plaster, kerja pendawaian elektrik akan dilakukan oleh En Halim KCRM Enterprise. En Azman telah sub kerja pendawaian elektrik kepada En Halim daripada Bandar Rinching. Kerja memasang bumbung pula disub kepada Pak Akob yang merupakan abang En Halim.

Hal menyerahkan kerja kepada kontraktor lain adalah perkara biasa dalam kerja-kerja pembinaan. Lazimnya kontraktor tidak melakukan semua kerja. Pasti ada kerja yang dibuat oleh syarikat lain.

No comments:

Post a Comment