Sunday, June 27, 2010

Surau sudah diterangi cahaya

Petang tadi pekerja sudah menyambung bekalan letrik secara sementara untuk tujuan menguji pendawaian elektrik. Kipas syiling dan lampu bahagian beranda surau sudah dipasang dan hasilnya malam ini surau As-Syakirin diterangi cahaya elektrik buat pertama kalinya.

Besok pula kemungkinan TNB akan datang untuk memasang meter elektrik.

Kini hanya tinggal bekalan air sahaja yang belum disambung ke premis surau. Memandangkan hanya tinggal dua minggu sahaja lagi surau akan mula dibuka, harapan AJK semoga bekalan air akan disambung dengan kadar segera.

Selain itu untuk makluman penduduk beberapa AJK sudah bersetuju diluar mesyuarat untuk mula menggunakan surau ini pada 11 Julai 2010. Memandangkan pada paginya surau sudah dibersihkan pada dasarnya surau sudah boleh digunakan. Jadi bermula maghrib malam itu penduduk sudah boleh datang untuk menunaikan solat mahgrib berjemaah dan seterusnya bagi waktu solat yang lain juga.

Namun pada 17 Julai 2010 majlis bacaan Yassin, tahlil dan doa selamat akan dilaksanakan mengikut jadual dan selepas Isyak kita akan mengadakan sedikit jamuan. Jika ada penduduk yang ingin menaja jamuan pada malam tersebut amat dialu-alukan. Sekiranya ada penduduk yang ingin menaja jamuan tersebut sila maklumkan kepada AJK seberapa segera sama ada kepada Tn Hj Raja Zazman , penulis blog atau mana-mana AJK yang lain.

No comments:

Post a Comment