Thursday, June 10, 2010

Kontra di bank

Dalam lejer bendahari tercatat jumlah dana terkumpul sebanyak RM47,959.30

Dalam bank pula berjumlah RM58,331.29

Ini bermakna terdapat perbezaan jumlah sebanyak RM10,371.99

Jumlah kontra ini antara lain adalah dividen atau keuntungan yang diberi oleh bank. Melihat penyata bank penulis blog mendapati jumlah dividen bulanan dikreditkan bank ke akaun surau adalah lebihkurang RM50.

Selain itu jumlah kontra ini adalah sumbangan daripada penderma-penderma yang tidak mahu dikenali. Penderma-penderma ini telah mengkreditkan terus sumbangan mereka ke akaun surau as-Syakirin dan tidak pula menghantar sebarang bukti sumbangan kepada bendahari supaya dicatat ke dalam lejer dan dikeluarkan resit rasmi. Kepada penderma ini kami AJK pembinaan surau as-Syakirin mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga ke atas kesudian tuan/puan membantu kami mengumpul dana pembinaan surau As-Syakirin.

Sehubungan itu mana-mana penderma yang sudi untuk menghulurkan sumbangan tuan/puan boleh terus mengkreditkan sumbangan ke akaun surau di EON Bank dengan maklumat akaun seperti di bawah:

No akaun : 0675-11-000-223-3
Nama akaun : Surau As-Syakirin
Bank : EON Bank

Kini usaha AJK seterusnya adalah pencarian dana untuk membina kelengkapan surau pula. Ini kerana kelengkapan surau seperti bilik wuduq dan tandas masih belum dibina. AJK menganggarkan kos pembinaan kelengkapan bilik wuduq, tandas lelaki dan wanita, dapur dan jika tiada masalah pembinaan bilik mandi jenazah berjumlah sekitar RM50,000.

No comments:

Post a Comment