Wednesday, September 9, 2009

Notice Board

Hari Isnin baru-baru ini Bendahari cari sebutharga untuk tempah papan notice board untuk dipacak berdekatan papan tanda tapak surau. Notice board ini bercermin, belakangnya alminium dan bertiang besi. Harga RM480. Supply sahaja. Kalau syarikat itu yang datang dan pasang, kos tambahan sebanyak RM150 lagi. Kedua AJK juga hendak menempah tong derma bersaiz 8X8 inci, lutsinar dan ada kunci. Harganya Rm75 satu.

Selain itu Bendahari juga telah dapatkan sebutharga untuk khemah bagi mengadakan hari terbuka.Setiap petang jam 6:00 hingga 7:00 beberapa AJk ditugaskan berada di sini bagi memberikan input pembinaan surau kepada penduduk selain menerima sumbangan yang diberikan penduduk. Harganya RM180. Juga pembelian di KIV dulu. Alternatif menjimatkan wang sedang difikirkan.

Tak tahulah kos ini murah atau mahal. Namun ia tetap menggunakan wang dana yang sedia dikumpul.

AJK bercadang untuk mencari alternatif lain dulu. Jika boleh wang dana yang berjaya dikumpul perlu dijimatkan. Fokus AJK ialah bagi memastikan RM100,000 berjaya dikumpul untuk memulakan pembinaan. Wang yang ada sebolah-bolehnya tidak akan dibazirkan.

No comments:

Post a Comment