Monday, November 16, 2009

Status terkini

Penulis blog telah menghubungi kontraktor AZ Asia Enterprise berkaitan keputusan AJK.

AJK mahukan kontraktor membina dulu jalan masuk ke tapak surau kerana ia melibatkan memasang konkrit di atas longkang supaya lori dapat masuk menghantar bahan binaan selain mula membuat frame kayu untuk pemasangan beam atau konkrit tiang.

En Zakri pula memaklumkan jalan masuk tidak boleh dibuat dulu kerana beliau menunggu plan struktur dari En Nik. Pelan terdahulu terdapat sedikit kesilapan kerana arah kiblatnya lari sedikit. En Nik perlu membetulkannya mengikut bearing arah kiblat yang telah ditentukan pegawai daripada Jabatan Mufti yang telah melakukan prosedur menentukan arah kiblat di tapak surau As-Syakirin. En Nik akan bekerjasama dengan surveyor.

Pelan struktur atau engineering plan pula masih dalam proses untuk disiapkan. Plan ini penting untuk kontraktor mengetahui material yang digunakan.

Penulis blog tidak faham sangat aspek-aspek teknikal pembinaan ini. Apa yang penting ialah penulis blog mahu surau segera dibangunkan..Tak sabar rasanya untuk menggunakannya dan berjumpa serta berkenalan dengan semua penduduk fasa 6 dan 7 TPS ini.

No comments:

Post a Comment