Tuesday, November 17, 2009

Mohon penduduk pulangkan borang list

Kepada penduduk yang telah sudi membantu untuk mencari dana pembinaan Surau As-Syakirin mohon tuan/puan pulangkan kembali borang kepada bendahari beserta dengan wangnya sekali atau slip deposit bank sekiranya tuan/puan terus memasukkan wang sumbangan ke bank.

Borang-borang tersebut akan di audit dan laporan lengkap berdasarkan jumlah kutipan terkumpul akan disediakan oleh bendahari untuk tujuan laporan kepada Majlis Agama Islam Negeri Selangor.

Pada 1 Disember 2009 ini kebenaran untuk AJK memungut derma tamat. Namun kebenaran ini tidak tertakluk kepada penduduk di komuniti fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih. Ini kerana surau yang akan dibangunkan adalah untuk kita sendiri. Komitmen kita amat diperlukan. Walaupun tempoh kutipan tamat, penduduk dirayu untuk memberikan sedikit pengorbanan harta bagi menampung kos pembinaan Surau As-Syakirin.

Sehubungan itu kepada penderma-penderma yang sudi menderma bagi membantu kami membangunkan Surau As-Syakirin, tuan/puan boleh terus mendeposit sumbangan menggunakan maklumat akaun seperti di bawah walaupun tempoh kebenaran kutipan derma tamat. Ini kerana jumlah danaterkumpul masih jauh dari kos pembinaan surau As-Syakirin iaitu berjumlah RM196500.00

Kami akan berhenti dari memohon kutipan derma dari penduduk dan orang ramai hanya apabila dana terkumpul telah mencukupi dan mencapai sasaran.

Untuk menyumbang tuan/puan boleh terus mengkredit sumbangan menggunakan maklumat akaun surau seperti berikut:

No Akaun : 0675-11-000223-3
Nama Akaun : SURAU AS-SYAKIRIN
Bank : EON Bank

Untuk menderma, Penderma boleh menggunakan kaedah seperti di bawah
1. Menghantar terus derma ke rumah bendahari di No 13 Jln TPS 4/8 Taman Pelangi Semenyih. Telefon atau SMS 013-2937679 untuk temujanji.
2. Mengirim cek atau kiriman wang ke alamat Jawatankuasa pembinaan Surau As-Syakirin, d/a No 40 Jln TPS 4/5 Taman Pelangi Semenyih, 43500 Semenyih, Selangor
3. Terus mendeposit cek atau wang tunai menggunakan mesin desposit cek atau tunai dimana-mana cawangan EON Bank
4. Melakukan transaksi perbankan internet seperti dihttp://www.maybank2u.com.my/ , http://www.cimbclicks.com.my/ atau perbankan internet bank-bank tempatan yang lain.

Penderma juga boleh memberikan sumbangan dalam bentuk bahan binaan. Untuk tujuan ini sila SMS 013-2937679 untuk mendapatkan spesifikasi bahan binaan yang telah ditetapkan oleh kontraktor.

Namun derma dalam bentuk wang ringgit adalah lebih digalakkan untuk memudahkan pengurusan.

No comments:

Post a Comment