Tuesday, November 17, 2009

Sekarang musim hujan

En Zakri kontraktor pembinaan AZ Asia Enterprise memaklumkan, kerja-kerja pembinaan tidak dapat dimulakan kerana keadaan cuaca tidak mengizinkan pada ketika ini. Hari-hari hujan. Kenalah kita redha dengan ketentuan Tuhan Pencipta alam ini.

Hujan ini kadangkala bukan untuk manusia tetapi untuk pokok-pokok dan juga hidupan lain yang memerlukan. Hujan ini pada satu ketika mendatangkan rahmat dan kadangkala adalah dalam bentuk bala akibat kemungkaran Tuhan dari perbuatan yang dicipta manusia. Jangan kita marah pula pada hujan yang turun. Nanti tiada hujan kita juga yang susah. Penulis blog lebih sanggup menerima hujan dari cuaca panas akibat kemarau.

Tidak mengapalah pembinaan surau As-Syakirin tertunda sekejap. AJK telah meminta kontraktor membuat jalan masuk ke tapak surau dahulu semasa menunggu kelulusan rancangan pembangunan Surau As-Syakirin daripada MPKj. Ini kerana ada longkang untuk masuk ke tapak surau. Lori untuk menghantar bahan binaan tidak boleh masuk. Kena buat jalan masuk dengan konkrit dulu.

Mengikut En Zakri beliau akan memasang papan tanda projek dulu. Mana-manalah En Zakri. Janji ada kemajuan tindakan...

1 comment:

  1. Salam tuan... pasti ada hikmah di sebalik kesabaran dalam usaha murni ini.

    p/s Imtiyaaz Nano Alkaline Water Filter pd hrg rm500 shj khusus utk warga pelangi semenyih.

    /imtiyaaz-water.blogspot.com

    ReplyDelete