Sunday, August 30, 2009

Persatuan penduduk Fasa 6 dan 7

Persatuan Penduduk Fasa 6 dan 7 telah ditubuhkan pada Jun 2009 yang lalu dan di pengerusikan oleh En Wahid b. Ali.

Penulis blog pernah bertanya kepada AJK nya tentang apa keperluannya mewujudkan persatuan penduduk untuk fasa 6 dan 7 sedangkan Persatuan Penduduk Taman Pelangi Semenyih telah sedia ada. Mengikut AJK persatuan penduduk fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih, Taman Pelangi Semenyih adalah satu komuniti yang besar selain rata-rata penduduk fasa 6 dan 7 mahukan persatuan sendiri.

Penulis juga memerhatikan ada jalan-jalan di fasa 3 TPS mewujudkan persatuan mereka sendiri selain wujud juga Rukun tetangga menjadikan jumlah persatuan di sini menjadi Empat.

Jadi keperluan Surau As-Syakirin untuk penduduk fasa 6 dan 7 amat releven dan seiring dengan penubuhan persatuan penduduk fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih. Lagi pula tapak surau telah disediakan oleh pemaju dan telah diluluskan oleh MPkj dalam pelan susun atur Taman Pelangi Semenyih.

Sehubungan itu bagi penduduk fasa 6 dan 7 Taman Pelangi Semenyih yang masih belum membuat sumbangan, dimohon segera bertindak. Pembangunan surau kita lambat dimulakan selagi dana terkumpul masih tidak mencapai sasaran.

No comments:

Post a Comment